הצוות ממליץ - 5 יינות לבנים מיקבי בוטיק ישראלים!

הצוות ממליץ - 5 יינות לבנים מיקבי בוטיק ישראלים!

אנחנו אוהבים לפרגן ליקבים קטנים, במיוחד כשמדובר ביקבים מקומיים כי מנסיון הם תמיד יודעים להפתיע ולחשוב מחוץ לקופסה. אז קבלו רשימה של 5 יינות לבנים מיקבי בוטיק מומלצים שאתם חייבים לנסות!

יקב אדם - בלאן דה נואר

את יקב אדם הקימה היננית אורנה לב ביחד עם בעלה רוני, והוא ממוקם בתוך יקב שורק שבקיבוץ נחשון. היקב מייצר כ4000 בקבוקים בשנה, מכרם יחידני משפחתי ששטחו 5 דונם בלבד, בו הם מגדלים 7 זנים ים תיכוניים אופייניים. אורנה היא ייננית אינטואטיבית, ותחת ידה הקפדנית מתקבלים יינות מיוחדים שמבטאים את הנפלאות של הטרואר המקומי שלנו. הבציר נעשה ידנית על ידי בני המשפחה וחבריהם, אנשים אוהבי יין ואדמה, וכל היינות האדומים עוברים תסיסה ספונטנית (החל מ2021 ואילך).

בחרנו להמליץ לכם הפעם דווקא על הבלאן דה נואר של היקב - יין לבן יבש מ100% ענבי גרנאש. לאחר הבציר הסלקטיבי, הענבים הופרדו מהשזרות ונכנסו לסחיטה קלה והיפרדות מהירה מהקליפות. התהליך המהיר הזה שומר על האופי הפירותי והרענן של הענב. 

 

יקב פינטו - שרדונה

משפחת פינטו הקימה את היקב מתוך תשוקה גדולה לעולם היין, והחליטו דווקא להקימו בנגב על מנת להראות שגם מחקלאות מדברית ניתן לקבל יינות מעולים עם תמורה לא רגילה למחיר. המשפחה, תוך שיתוף פעולה עם כורמים מקומיים, נטעו כרמים ובהם זני ענבים ים תיכוניים שמתאימים לטרואר המדברי המקומי. כרם ירוחם לדוגמה שוכן על אפיק נחל שועלים, ואיתו הם שואפים לבטא את יתרונותיו וייחודו של איזור גידול זה. היינן הראשי של היקב הוא יעקב אוריה, הידוע כאחד מהייננים המובילים בארץ. 

פינטו שרדונה מיוצר מ100% ענבי שרדונה מכרמי היקב, ביניהם כרם ירוחם שבהר הנגב, כרם שיזף שבמצפה רמון, וכרמי מבורך, עומר, ארקין ורתמים שברמת הנגב. מדובר בשרדונה ארומטי עם נגיעות של אלון, וארומות הדריות ופירותיות של גרידת לימון ותפוח ירוק. ליין מרקם עגלגל וגוף בינוני- מלא, עם חומציות נהדרת וסיומת ארוכה.

 

יקב חרשים - ווייט מון

הסיפור של היקב מתחיל בשנת 1987, השנה בה ניטע הכרם בחרשים על הר שזור, אחד המקומות הגשומים ביותר בארץ. מקימי היקב הם ילידי ההר הזה וגדלו בטבע הפראי של חרשים, לכן שמירת הטבע וטיפוחו הם ערכים שזורמים בדמם עוד מילדות. בתוך הכרם הם פועלים להחיות ולתת מקום לאדמה, והם עושים זאת בשיטות ביודינמיות. התוצאה עולה בקנה מידה עם השאיפה לייצר יינות ברמה הגבוהה ביותר, מתוך אמונה שמאדמה חיה מקבלים יינות מלאי חיים. 

'ווייט מון' מסמל בכל שנה את פתיחת עונת הבציר, והוא מורכב מענבי שרדונה וסובניון בלאן שניטעו בערבוביה ב87'. היין תוסס עם שמרי הפרא וממשיך לתסיסה מלולקטית, וכך מתקבל יין מורכב שמתפתח לאיטו עם כל לגימה.

 

יקב לוינסון - גראז' דה פאפא בלאן

היקב הוקם על ידי אב ובנו, אמנון ועידו לוינסון ב2007, מתוך שאיפה להקים יקב "גראז'" קלאסי. עידו סיים את לימודיו באונ' מילאנו, ומאז הספיק לעבוד במספר יקבים ברחבי העולם כמו יקבים בטוסקנה, לנגדוק, עמק הרון ועוד, לצד עבודה מרשימה ביקב מרגלית ורקנאטי. 

גראז' דה פאפא בלאן מורכב מ100% ענבי שרדונה מהגליל העליון והרי יהודה. היין תסס בחביות בורגון ישנות, ויושן על משקעיו במשך 6 חודשים. היין לא עובר תסיסה מלולקטית, על מנת לקבל את החמיצות הגבוה הטבעית והאיזון הרצוי. יין אלגנטי, עם ארומה פירותית ורמזים לאפרסק ופרחים. בחך היין מינרלי ומאוזן, עם סיומת ארוכה מאוד. ניתן ליהנות מהיין צעיר או ליישנו עד עשור.

 

יקב אחת - רוסאן ויונייה

החלטנו לסיים עם יקב אחת, יקב שהוא תוצר של אהבה ליצירה ושאיפה ליין מושלם שכמעט ואינה ניתנת להגשמה ביקבים מסחריים. הייננית אינה מושפעת מדרישות השוק, תיזמון המכירות או הרצון להרוויח כמה שיותר, אלא מונחה מהרצון להגיע לטוב ביותר שיש לענבים ולטרואר להציע. מדובר ביקב משפחתי, בו אפילו הילדים עובדים בבציר, במיון, בטיפול ובביקבוק, תחת הנהגתה של האמא ניצן סברסקי, שמובילה את כולם ומצליחה פעם אחר פעם להפתיע עם טעמים חדשים, איזון והרמוניה.
הרוסאן ויונייה של היקב הוא יין מורכב, אלגנטי ורענן, שילוב נהדר של שני זנים ארומטיים שיושנו כל אחד בנפרד, ואוחדו רק לקראת סוף תהליך היצירה ליין אחד שלם, מאוזן והרמוני. ליין ארומה עשבונית ורמז לאגסים ירוקים ואשכולית, והוא בעל גוף בינוני וסיומת נעימה.



מוצרים דומים