הכל על פינו נואר מאורגון - המדריך למתחיל

הכל על פינו נואר מאורגון - המדריך למתחיל

 

 כשחושבים על יינות מארצות הברית ישר נזכרים בקליפורניה. עמק נאפה, עם מיקומו היפהפה וההיסטוריה ארוכת השנים בהחלט הרוויח את מעמדו כאחד מהאזורים הנהדרים בהם מייצרים יין. ואולם, רבים שוכחים את הטרואר המדהים של שכנו מצפון, אורגון. 

אורגון היא מדינה מהממת ביופיה, גן עדן לחובבי טבע. בה משתרעים יערות על פני דונמים עצומים, וחופי אורגון בהחלט עוצרי נשימה. בנוסף לכל זה ואולי משום, אורגון היא אחת מארצות היין הנפלאות ביותר.

המלך הבלתי מעורער של אורגון הוא הפינו נואר, על אף שהפינו גרי והשרדונה מעולים בפני עצמם. באזור זה לזן הפינו נואר טעמי אדמה וחומציות נהדרת, ולו איכות שמתאימה למיטיבי לכת, עדינה ומאופקת ביחס ליינות הבומבסטים מקליפורניה השכנה. כאן המקום להזהיר (או לסקרן) - אתם נכנסים לעולם אחר, חדש וגדוש בניואנסים. 

אבל למה לפינו נואר מאורגון מנעד כזה רחב של טעמים? שלושת האל"פים - אקלים, אדמה ואדם. אורגון תלויה מאוד באקלים שמשתנה רבות בין שנה לשנה, כך שלכל בציר פוטנציאל לטעמים שונים ומעניינים. בנוסף, מיקום הכרמים משחק תפקיד חשוב, כך למשל כרם בווילאמט, על מדרון הר הפונה דרומה ייהנה מערפל בבקרים, שמייצר הבדלים בין יינות מאותו בציר ואף אותו אזור. לבסוף, חלק מהייננים אוהבים לשחק עם חביות אלון שונות שמוסיפות פרופיל טעמים מתובל בקינמון, ציפורן ווניל. 

פינו נואר תמיד היה ענב נחשק, והיינות היקרים בעולם מגיעים מבורגון שבצרפת. מעניין לדעת שדווקא יינות אורגון מהווים פוטנציאל חבוי, שכן פינו נואר הוא ענב קפדני וקשה מאוד לגדלו. לא זו בלבד שהייננים באורגון עשו עבודה מדהימה בהבנת הענב וצרכיו, הם גם מצטיינים בלהביא ביטויים חדשים עם תכונות ייחודיות לאזור. אחד ההבדלים בין בורגון לאורגון הוא שלבורגון יש פחות שטח נדל"ני עם פוטיניאל לגידול הזן,  ובצרפת ישנה רגולציה קפדנית יותר, עם מערכת מובנית של אפילסיונים ודרגות. באורגון מנגד, אם אתה מייצר יין טוב - אתה מייצר יין טוב, ללא כל הבירוקרטיה והרגולציה שמסביב. משום כך, ייננים רבים מצרפת כבר קנו כרמים ואדמות דווקא באורגון, דבר המראה על הפוטנציאל האדיר של האזור.

מעוניינים ללמוד עוד? לחצו כאן ליינות מאורגון!