איך לבחור את המתנה המושלמת לחג?

איך לבחור את המתנה המושלמת לחג?

 

תקופת החגים מבחינתנו היא התקופה הכי מיוחדת בשנה- היא פשוט משרה עלינו הרגשת רוגע קסומה, כי אין משהו שמשתווה לישיבה של כל המשפחה סביב שולחן החג, התחושה של החופש והביחד, הריבים, ההערות, הבדיחות והצחוקים, וכמובן כל זה ליד כוס מלאה ביין טוב! 

 

אז אם אתם מתארחים, רוצים להגיד תודה, או רק להראות הערכה לאדם אהוב, בקבוק יין הא המתנה האידיאלית לחג. אבל איך בוחרים את המתנה המושלמת? קודם כל לא צריך להגזים, רק צריך להראות לאותו אדם אהוב שחשבנו עליו, שהוא חשוב לנו ושאנחנו רוצים לעשות לו טוב. 

 

בשביל זה הכנו לכם את המדריך הזה, שיעזור לכם לבחור או לבנות את המארז המושלם לחג! 

 

  • כשרות

כשבוחרים יין למתנה, או כל מתנה בכללי, חשוב להתאים אותה למקבל. להמון אנשים, יש חשיבות לנושא הכשרות, וכדאי לברר אם מקבל המתנה הוא מהאנשים האלה. דבר נוסף שכדאי לדעת, יין כשר לא חייב להיות ישראלי! לאחרונה, צצים יותר ויותר יינות מחו"ל המיוצרים במיוחד לקהל שומר הכשרות. קחו לדוגמה את קפסנס פטיט פרח, או השאבלי של דומיין דה שאטיון.

נציין כי ראש השנה הוא חג שפחות מקפידים בו לגבי הכשרות, ורבים דווקא מעדיפים יין לא כשר. ובכל זאת, אם אתם לא בטוחים אם מקבל המתנה שומר כשרות, כדאי ללכת על בטוח ולרכוש יין כשר. 

 

  • תקציב

מגוון רחב של אפשרויות יכול הרבה פעמים להציף, ולגרום ליותר בלבול מוודאות. לכן חשוב להגביל תקציב מראש, ולקחת בחשבון גם עלויות שילוח אם צריך, מוצרים נלווים שנדבר עליהם בהמשך ואריזה. הגבלת התקציב תעזור גם לכם וגם למוכר להתאים את המתנה המושלמת, ועל הדרך לא תעשה לכם חור בכיס. 

 

  • אדום? לבן? אולי בכלל לא יין

הרבה מקשרים את ראש השנה לחג של יין אדום, ולפיכך רוב היינות שנקנים הם אדומים, כבדים ובעלי גוף מלא. כן חשוב לדעת שהיינות הלבנים בעליה מאוד גדולה בשנים האחרונות, ושהיין לא בהכרח ייפתח בשולחן החג, והכי חשוב - חודש ספטמבר עדיין נכלל בעונה החמה בישראל!

 כן, אם אתם לא יודעים מה ההעדפה האישית של אותו אדם שייהנה מהמתנה, עדיף ללכת על בטוח ולהביא יין אדום. אבל אם זכור לכם שלגמתם ביחד יין לבן ונהניתם, או אם האדם הוא בכלל חובב וויסקי, כדאי ואפילו מומלץ לצאת מהשבלונה, ולהביא מתנה קצת שונה ויותר מותאמת אישית.

 

  •  אקסטרה אקסטרה אקסטרה

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואנחנו לקחנו את זה כמוטו. אז אחרי שבחרתם את הבקבוק שסביבו נבנה את המארז, הגיע הזמן לדאוג לכל שאר הפינוקים. אפשר להמשיך את אווירת החג ולהוסיף דבש, לדוגמה הדבש של בני מובשוביץ. אפשר להמשיך את הקו של המתנה עצמה, ואם בחרנו וויסקי להוסיף כוסות, או אבנים, או אולי אפילו סיגר מיוחד. הרבה מוסיפים שמן זית משובח, וכמובן הבחירה הפופולארית - שוקלד איכותי. מוצרים נלווים משדרגים כל מתנה, ונותנים את ההרגשה שהשקעתם, חשבתם עליהם ולא סתם הבאתם יין מהבית. 

 

  • אריזה 

אז הצלחנו לבחור את המתנה, ואת כל מה שיבוא מסביב. עכשיו רק נשאר לארוז! אצלנו ביינות וטעמים אנחנו דואגים לספק מגוון רחב של אריזות מיוחדות. אפשר ללכת על הכי פשוט ולארוז בצלופן ושקית קרטון, ואפשר להשקיע בקופסאות ומגשים מעץ, שניתן להשתמש בהן גם הרבה אחרי החג.